Image Image Image Image Image

 Vad gör en webmaster?

Jag erbjuder allt från en hel webbplats från början till slut, till den lilla uppdateringen ditt företag inte orkar, hinner eller vill sätta sig in i hur man gör.

Jag ”tar hand om” ditt företag och ser till att det är uppdaterat och syns på bästa möjliga sätt ut mot världen.

 

Psst!

Lägger du och ditt företag ner en förmögenhet på att marknadsföra er på gamla skolans vis, utan att kunderna strömmar in?

Vågar du lita på att jag sitter inne med svaret? 073-50 28 476

 

 

 

 

 

 

Scroll to Top

To Top

Nyheter

13

Jun
2012

In Nyheter

By admin

Bristande kommunikation leder till missnöjda kunder

On 13, Jun 2012 | In Nyheter | By admin

Tänk dig scenariot. Du har köpt en tjänst. Du har lagt ned en stor summa pengar och väntar nu på att få tjänsten levererad till dig. Men företaget du anlitat svarar inte i telefon och tar en evighet på sig att svara på mail. Som kund blir du kanske irriterad och besviken. Har de glömt bort mig? Är jag inte en viktig kund för dem? Detta är tyvärr vanligt förekommande bland tjänsteföretag idag. Oavsett om det handlar om media och marknadsföring eller hantverkarföretag. Många företag tar kommunikationen i andra hand. De koncentrerar sig på arbetet i sig men glömmer det faktum att det är en väntande kund de ska leverera en tjänst till.

Detta försöker jag tänka extra mycket på när jag jobbar med mitt företag. Jag ska bli bäst på kommunikation. Det är ju faktiskt det jag jobbar med. Jag använder mig av alla vägar som finns för att hålla kontakten med en kund. Telefonen kanske vore det mest självklara men många gånger är det andra vägar som fungerar bättre eller minst lika bra.

Facebook har blivit mer och mer vanligt bland mina kunder när det kommer till snabb kommunikation. Jag har alltid Facebook öppet och likaså många av mina kunder och det har blivit en naturlig kommunikationsväg för oss.

Men jag använder mig även mycket av mailen. Jag försöker svara inom 24 timmar och har jag inte svaret på en kunds fråga så skriver jag detta och talar om att jag återkommer.. Allt för att de ska känna att frågan kommit fram och att jag har för avsikt att ta reda på svaret.

Andra vägar som fungerar otroligt bra när man arbetar med kunder i andra städer eller länder är Skype. Detta underbara verktyg har verkligen allt man behöver. Man kan chatta, ringa röstsamtal eller videosamtal. Man kan tom dela skärmar. Detta underlättar otroligt mycket om en kund behöver snabb support med hur man tex uppdaterar en webbplats. Jag ber dem dela sin skärm till mig och något som hade tagit en evighet för mig att förklara över telefon eller mail tar nu bara någon minut.

När det kommer till att skicka eller ta emot material är Dropbox nummer ett här på kontoret! Det underlättar när en kund måste skicka material till en sida jag arbetar med eller om jag i min tur behöver skicka över material för korr till kund.

 

Alla dessa verktyg underlättar och gör mitt arbete otroligt roligt. Att ha en god kontakt med sina kunder gör både dem och mig glad. Jag får en bättre relation med kunden och det eliminerar risken för missförstånd. Kunden blir i sin tur nöjd eftersom hen hålls uppdaterad och känner att jag prioriterar deras uppdrag och företag.